zondag 15 mei 2011

Roodkapje

'Kom, we gaan ons verkleden!' roepen de meisjes toch elke week wel een keertje naar elkaar. Alleen....die verkleedkist kan inmiddels wel een opfrisbeurt gebruiken. Veel van de kleding is zo vaak gedragen dat de rafels erbij hangen. En iets nieuws kan natuurlijk ook weer nieuwe inspiratie opleveren voor rollenspellen. De meisjes van 2,5 komen nu ook echt in de leeftijd dat ze steeds meer - en uitgebreider- fantasiespel beginnen te spelen. Naast kleding die duidelijk iets voorstelt; een roze prinsessenjurk, een doktersschort of een lieveheersbeestjespak bijvoorbeeld, bevat de kist ook allerlei lapjes en lintjes waar de kinderen heerlijk hun fantasie op los kunnen laten.
Gisteren heb ik zelf mijn fantasie maar weer eens los gelaten op mijn kist met lapjes en lintjes, en ben ik begonnen met het maken van wat nieuwe verkleedkleding. Met als eerste: een Roodkapje 'kapje' van rode fleece stof die ik nog had liggen.
Ik had er geen patroon voor. heb twee lappen geknipt: twee rechthoeken, ruimer dan een kinderhoofdje, met onderaan een aan twee kanten schuin uitlopende strook. Aan elkaar genaaid; omgezoomd, elastiekje achterin genaaid voor een rimpeleffect, lintjes eraan voor onder de kin, et voila!
De meiden hebben de kap gekeurd en goed bevonden....op naar het volgende project!

Geen opmerkingen:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...