vrijdag 14 oktober 2011

Superhelden: Ronja de Roversdochter en Pippi Langkous

Vandaag vieren de meiden op school het einde van de kinderboekenweek, en dus mochten ze verkleed naar school: als superheld! Fatim is een grote fan van Ronja de Roversdochter, en Jiyan wilde als Pippi Langkous verkleed gaan. Ik heb deze week daarom weer een paar avondjes achter de naaimachine gezeten. Voor Fatim naaide ik uit een oud tricot-jurkje van mezelf een Ronja-jurk, en Jiyan kreeg een heus Pippi Langkous schort. De inspiratie voor haar jurkje vond ik overigens hier.  Ook maakte ik voor Jiyan twee echte Pippi-vlechten. Vanochtend vroeg zijn we nog druk in de weer geweest met de spuitbus haarlak en de schmink, et voila:
Een heuse roverdochter!

En 't zusje van Pippi langkous ( Jiyan was vanochtend moe en koud en wilde niet op de foto. Eerder deze week was Evin wel bereid om de vlechten even te showen)

2 opmerkingen:

Emma zei

asjemenou wat leuk! Fatim ziet er echt stoer uit! Hoe vonden ze het op school? Ze is mijn heldin!

Marieke zei

@Emma: ja, leuk, ze mocht in de klas ook uitleggen wie ze was en waarom. Ze is zelfs als Ronja naar zwemles gegaan (en teruggekomen) maar toen waren de sproetjes wel weg :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...