dinsdag 22 november 2011

Dinsdag, dinsdag



..... was echt een dag om prachtige kralenkettingen te rijgen, en te dragen met z'n allen,




.... om je te verliezen in een prachtig prentenboek ( 'Sinterklaas'van Charlotte Dematons)



... en om heerlijke kaascroissantjes te bakken.




Kaascroissantjes a la Evin







 Je hebt nodig: een bakplaat (of  bakblik als je zoals wij een klein oventje hebt), een blikje croissantdeeg (danerolles), een stukje kaas, rasp, melk en een kwast.

- warm de oven voor op 180 graden
- rasp de kaas; een kinderbordje vol
- maak het blikje open en verdeel het deeg in driehoeken (voorgesneden)
- strooi wat kaas op je werkblad en leg hier een lapje deeg op.
- leg op het breedste stukje deeg ook wat kaas, en rol het deeg op als een croissantje
- leg je croissantjes op bakpapier of een ingevette bakplaat
- bestrijk met melk en bestrooi met een restje geraspte kaas
- bak ca. 20 minuten, en serveer direct.




Eet smakelijk!

2 opmerkingen:

Miranda zei

Wat een heerlijke Dinsdag, met leuke en lekkere dingen!

MamaMaai zei

Hoi Marieke,

Kwam via mijn eigen blog op jouw blog terecht. Las dat je naast gastouder bezig bent met de pabo, wat leuk. Ik ga binnenkort met verlof en fantaseer er af en toe over om een carriere switch te maken en ook de pabo te gaan doen in de periode (ook na verlof bedoel ik dan) dat ik thuis zit met mijn kids. Ik denk er nog even over na....
Leuke blog, ik kom af en toe even kijken.

Groetjes MamaMaai

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...