dinsdag 20 december 2011

Rije rije rije in een wagentje.... of: witte zwanen zwarte zwanen?

Anyway, het had vanmiddag allemaal wel iets weg van een kinderliedje. Voor het eerst in lange tijd haalde ik de bolderwagen weer eens 'van stal'. De afgelopen maanden lag de weg voor school open en/of deed de lift in de flat het niet. toen was die kar niet zo handig, en redde ik me met de oude tweelingwagen. Ook leuk maar ik miste m'n 'daytrack' toch wel een beetje. (En oh, wat trokken we vanmiddag weer een bekijks. Ik overdrijf niet als ik zeg dat er mensen speciaal even van hun fiets afstapten om te vragen hoe dat nou allemaal zit, met al die kids....)

Met een warme jas aan en een deken over de beentjes bleek het goed te doen. De huif, die had ik ook nog mee genomen, maar we hielde het droog!
Onderweg kwamen we de familie zwaan tegen en (bijna) iedereen keek er met veel plezier naar (later heb ik de wagen even gedraaid hoor!). Ziet u trouwens dat ijsbeertje in m'n wagen?  Doe mij zo'n jas!



Maar goed, terwijl wij daar zo stonden, in het decemberzonnetje en met de koude wind op onze wangen was ik toch ook weer even heel erg blij dat ik geen zwaan ben. Brr, dat koude water. Ben ik de enige die dat wel eens denkt? Ik heb dat, koukleum als ik ben, best wel vaak...dat ik denk.....'Nou, gelukkig ben ik geen zwaan/eend/meerkoet in de vijver/ezel of geit in de regen?'

PS: doe mij morgen maar weer zo'n zonnetje hoor!

1 opmerking:

Roos zei

Goe dat je erop uit gegaan bent. Zonnetje is zo gezond voor ze. Ik ben ook heel blij dat ik niet mijn lijf in dat koude water hoef. Brrr...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...