donderdag 12 januari 2012

Nog meer ontdekflesjes & een halve beer

De afgelopen week maakte ik nog een paar ontdekflesjes:

 En daar is weer heel veel mee gespeeld! De kleuren, het geluid (of het ontbreken daarvan!), de vorm, het gewicht. Er viel weer genoeg te onderzoeken! En het werkt blijkbaar aanstekelijk, die ontdekflesjes :) Van een vriendinnetje van Fatim kregen we schelpjes, 'voor in een flesje' (rammelt goed!), en de moeder van een van de gastkinderen bracht ook nog een mooi ontdekflesje voor ons mee: een flesje gevuld met water, olie en levensmiddelen kleurstof. Deze is erg leuk voor de iets oudere kinderen. Je hebt er namelijk wel wat geduld bij nodig, en moet het flesje even kunnen laten staan om het effect te zien. Eerst flink schudden, dan neerzetten en kijken. Benieuwd naar wat er dan gebeurt? Tja...dat verklap ik nu niet :). Probeer het maar eens uit!

En, voor wie nog niet helemaal door had dat ik hou van het het experimenteren met spelmateriaal, van het zoeken naar spelmogelijkheden met materiaal dat misschien in eerste instantie niet zo bedoeld was (denk havermout...), zie hier: Vandaag ontdekte ik, samen met Loes, dat een zacht, nog bijna vormloos geval met een half aangenaaid oor vele malen leuker is om mee te spelen dan een kant-en-klare-knuffel-uit-de-winkel-met-maar-een-gezichtsuitdrukking.



Behalve naar haar slaapknuffels toe, heb ik Loes in al die tijd dat ze hier is, nog nooit zo enthousiast op een knuffel zien reageren als op dit rondslingerende knuffelbeest dat alles zijn kan, en nog van alles worden mag :)

PS: dat ik nou ineens knuffels aan het haken ben, dat heeft alles te maken met dit mooie project. Ik heb me er enthousiast voor aangemeld, en ben nu druk aan het experimenteren. Want, behalve een gebreid beestje op m'n negende heb ik nog nooit een knuffel gemaakt!

1 opmerking:

Marije zei

Wat ziet dat er retro uit met je nieuwe iPhone! Ik heb ook een rijtje verschillend gevulde flesjes in mijn raamkozijn staan, jammer dat ik geen foto's kan posten. Fijn weekend!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...