maandag 20 februari 2012

Koek en taartjes 'bakken'

Over een paar nachtjes slapen is Jiyan jarig. In de aanloop naar haar verjaardag gaan we alvast een beetje feestelijk doen (daar houden we van...) en wat is feestelijker dan je eigen taartjes bakken? Nou...?

Taartjes bakken, kan op veel manieren. Met meel, suiker en eieren, met sterrenzand of lekker in de zandbak, met klei, maar ook met linzen, spliterwten en gekleurde rijst:



Ik vulde alvast een groot koekblik met spliterwten, linzen en gekleurde rijst, wat cupcake vormpjes en verjaardagskaarsjes. Bakte taartjes, liet het mengsel op verschillende manieren door mijn vingers glijden, roerde erin, luisterde ernaar en had na afloop hele zachte handen. Ik had nog wel even door willen spelen, maar ja......Nou goed, dat mogen de kinderen morgen gaan doen!



Ook aan een bakboek is gedacht: inspiratie, inspiratie voor de jonge keukenprinsessen!



En we hebben er zelfs nog een lief voorleesboek bij.


Dat kan dan haast niet anders of het wordt weer een mooie dag :)

PS: op www.theimaginationtree.blogspot.com deed ik inspiratie op voor deze activiteit & je vind er nog een heleboel andere leuke activiteiten!

1 opmerking:

Gertiena zei

Nou we zijn begonnen met een van jouw ideeën hoor. We hebben vandaag rijst gemaakt.
Wat hebben we een plezier beleefd.

Morgen gaan we even vormpjes halen. Want die konden we hier in het winkelcentrum niet halen. Dus we moeten even de stad in.

Verder, ga lekker door met schrijven. Wij genieten,
groetjes van mij en het kroost.
Gertiena

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...