vrijdag 21 december 2012

"Fluffy stuff"; DIY sneeuw


Wil het buiten maar niet sneeuwen? Dan maak je binnen toch je eigen sneeuw? Althans, daar moest ik gelijk aan denken toen ik op Pinterest een linkje vond naar  'fluffy stuff'; een mengsel van maizena en scheerschuim waar je heerlijk mee kunt spelen!


En zo togen we vanochtend enthousiast aan de slag; zeiltje op de grond, teiltje erop en kliederschort aan. Om en om kiepten we maizena en scheerschuim in de teil en mengden dat. En dan maar kijken wat het wordt, en wat je er mee kan! De meisjes (en ik ook!) hebben er heerlijk mee gespeeld.

Anouk vond het heerlijk om er met haar handjes door te wrijven, om met haar vingertjes te prikken en om met een lepel te scheppen.
Loes speelde met een lepel en wat speelgoed servies en ging voor me koken. Ik kreeg sneeuwsoep en sneeuwkoffie, en met Anouk schepte ik nog een hele tulbandvorm vol; taart!

Languit in de 'sneeuw' liggen kon natuurlijk ook, ach waarom niet.

Na afloop was alles zo weer schoongespoeld en afgeklopt, wit uitgeslagen sokken konden in de was ;-)
En oh oh oh wat roken we heerlijk zoet vandaag!

Oh ja....  natuurlijk hebben we geprobeerd of je hier ook 'sneeuwballen' mee kunt maken. En ja, dat kon!

Geen opmerkingen:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...